روش صحيح پخت غذا

شنبه, 19 تیر 1395 06:07

مواد غذايي به ذرات کوچکتر تقسيم شوند، امکان از دست دادن مواد مغذي بيشتر ميشود.
هر چه از ظروفي که سطح کوچکتري دارند، استفاده کنيم، توليد مواد سمي در غذا کمتر ميشود.

روش تهیه میگو سوخاری

شنبه, 19 تیر 1395 06:06

آب یخ دو سوم لیوان
تخم‌مرغ 1 عدد
آرد سه چهارم لیوان
نشاسته ذرت ربع لیوان
میگوی متوسط 50 عدد
پودر نارگیل 2 لیوان
طرز تهیه
میگوها را پوست می‌گیریم، ولی دمش را نگه‌می‌داریم، چون باعث می‌شود که میگوها هنگام پخت کاملاً گرد نشوند. میگوها را شسته و خشک می‌کنیم. تخم‌مرغ و آب را در یه کاسه می‌ریزیم و با هم مخلوط می‌کنیم، به‌اندازه‌ای که کف کند‌. آرد و نشاسته ذرت را اضافه می‌کنیم، فقط در حدی که مخلوط شوند. دانه دانه میگوها را از دم گرفته و توی مایه فرو می‌بریم. غلظتش در حدی باشد که سطح میگوها را پوشش دهد. پودر را در ظرفی می‌ریزیم و میگوها را کاور می‌کنیم‌. سعی کنید سطح میگوها را کامل بپوشاند‌.
اگر قرار نیست بلافاصله بعد از سرخ‌کردن سرو کنید، می‌توانید در فریزر نگهداری کنید‌.
دانه‌دانه میگوها را در حمام روغن سرخ می‌کنیم. نارگیل‌ها در اثر حرارت کاملاً طلایی‌رنگ می‌شوند‌. خیلی دقت کنید اگر حرارت روغن زیادی بالا باشد، قبل از اینکه میگوها مغزپخت شوند، کاورشان قهوه‌ای رنگ می‌شود، پس حتماً دانه‌دانه سرخشان کنید تا زمانی که به دمای مناسب برسند.

پخته شده: از گوشت تازه تهيه گرديده و كاملا پخته شده اند.
پخته شده و دودي شده: پس از پخته شدن دودي مي شوند. بصورت سرد و گرم مصرف مي شوند.
تازه و يا خام: از گوشت تازه تهيه گرديده و بايد قبل از مصرف كاملا پخته گردند.
خشك: سوسيس هاي تازه اي مي باشند كه با دميدن هوا خشك گرديده اند. معمولا بصورت سرد مصرف گرديده و ماندگاري زيادي دارند.
سوسيس و كالباس ويژه گياهخواران: از مغزها، پروتئين سويا و سبزيجات تهيه مي گردند.
تخمير شده: داراي طعم تند و ترشي مي باشند. توسط تخمير ميكروبي شكر موجود در سوسيس و كالباس تهيه مي گردند كه در فرآورده، توليد اسيد لاكتيك مي كند.
ويژگيهاي سوسيس و كالباس مرغوب:
. بايد داراي پوست براق باشند.
. داراي بسته بندي مناسب و بدون حباب هوا باشند.
. پس از پخته شدن كاهش حجم ندهند. هر قدر كيفيت گوشت بكار رفته پايين تر باشد، ميزان چروكيدگي و افت حجمي سوسيس و كالباس نيز پس از پخت بيشتر خواهد بود.
. هر قدر درصد گوشت در فرآورده بيشتر باشد، مرغوبيت آن نيز بالاتر خواهد بود.
. در آنها از خردههاي نان، آرد و چربي بيش از اندازه استفاده نشده باشد.

خواص گوشت شترمرغ براي داشتن تناسب اندام و سلامت جسمي مورد توجه است. زنان باردار و ورزشکاران براي تقويت جسمي بايد از گوشت شترمرغ استفاده کنند و از فوايد بيشمار اين گوشت بهره ببرند.

خواص سلامتی بخش آجیل ها

یکشنبه, 13 تیر 1395 11:26

مصرف آجيلها خطر ابتلا به بسياري از بيماريها را کاهش ميدهد. بسياري از نهادهاي مرتبط با سلامت در سطح جهان مصرف روزانه آجيلها را براي ارتقاي سلامت جامعه و داشتن رژيم غذايي سالم توصيه ميکنند. تحقيقات نشان ميدهد که خطر ابتلا به بيماريهاي قلبي و ديابت با افزايش مصرف آجيلها کاهش مييابد. افرادي که هفتهاي يکبار از آجيلها در رژيم غذايي خود استفاده ميکنند، در معرض مخاطرات کمتري نسبت به افرادي هستند که تنها ماهي يکبار آجيل ميخورند و اين مخاطرات در افرادي که پنج وعده در هفته از آجيلها استفاده ميکنند، کمتر است.